Radyo E-concon

♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♪♫♫♪♪♫♪♪♫♫♫♪♪..Radyo E-concon'u dinlemek için tıklayınız..♪♪♫♫♫♪♪♪♫♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫

10 Temmuz 2011 Pazar

seçmeli dersler: ECON 495 THE LABOUR MARKET IN TURKEY: A COMP.PERS-ERAY

           Efenim okuyanlara daha faideli olabilmek için şimdi ODTÜ İktisat'ın açtığı seçmeli derslerden bahsedelim. Econ495, namıdiyar işçi sınıfı tarihi dersi. Dersin hocasının adı Yıldırım Koç. 
          (DERS ANLATIŞ) Hocamız özünde çok iyi bir hoca aslında ama dersi anlatırken bir türlü dinleyemedim. halbuki gayet sınıftaydım, karşısına oturmuş, gözlerinin içine bakarak dinlemeye çalışıyordum ama bir türlü olmuyor, gözlerim açık uyku moduna geçiyorum. anlayacağınız dersi dinlemek ölüm gibi. hele not almak daha bi ölümcül. bilmiyorum ben sayısal dersleri daha çok sevdiğimden midir ama yok arkadaş ben o dersi yapamam. yapamadım da zaten, CC geldi.(ÖDEV) bi ödev verir, dedenizle teyzenizle konuşturur, hayatlarını anlattırır. Ödevi yapması gerçekten çok zevkli. dedenizle hayatınız boyunca yapmadığınız bir sohbeti yapmış oluyorsunuz ki, bi ton da eğlenceli hikaye dinliyorsunuz. Yıldırım hoca da en aşağı 100 üzerinden 97 veriyor bu ödeve. 
           (SINAV) bir midterm bir final yapar. fakat ben daha öyle bir tarih sınavına girmedim yau. bir ton konfederasyon adı ezberlersiniz, ne ne yapmış, ne işe yaramış, kaç kişilermiş, gözleri ne renkmiş gibi şeyleri ezberlersiniz, Yıldırım hocamız gider "vıt vıt" ın tarihi nedir diye sorar, lönk diye kalırsınız. sınavın 40-50 puanlık yeri için önceden 30-40 tane soru verir, bunlardan soracam der. onları zaten herkes yapar, geri kalan yerleri de internetli telefonu olan arkideşler kopyayla halleder. olmayanlar (mesela ben) da CC yi alır oturur. 
           (KİTAP) Dersin kitabı, Yıldırım hocanın bizzat kendisinin yazdığı "Türkiye İşçi Sınıfı Tarihi" dir. kitabın okunuşu güzel, akıcı. ama tabi ders için okuduğunuzdan mütevellit, ayrıntılara inmeniz gerekiyor ki biraz can sıkıcı. ama her ders öyle değil midir yauuu keh keh keh. ı-ıh hımm. nerde kalmıştık. kitap türkçe. ondan rahatsınız yani.
            (ÖZET) Yani özetleecek olursak, hoca çok iyi biri, dersin konusu da güzel, ödev de güzel, amma ve lakin sınavlar zor ve ders dinlemesi sıkıcı. eğer ki diyorsanız  ben sözeli severim dinlemek ve ezberlemek benim için sorun değil, o zaman bu ders tam size göre. dersi alın.

2 yorum:

  1. mesela ben çok sevdim, kopya çekmediğimden ba almıştım. Dersi de Eray'ın dediği gibi okumayı seven, ezber yapabilen herkese tavsiye ederim, çünkü Yıldırım hoca kesinlikle tanınması gereken bir insan. Ayrıca ders boyunca Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşundan bu yana geçirdiği evreleri genel perspektif çerçevesinde irdeleme fırsatı buluyorsunuz.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil