Radyo E-concon

♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♪♫♫♪♪♫♪♪♫♫♫♪♪..Radyo E-concon'u dinlemek için tıklayınız..♪♪♫♫♫♪♪♪♫♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫

24 Haziran 2011 Cuma

SPK ve Rekabet Kurumu Stajlarım _aycan

         Bu yazıda size 2 haftadır yaptığım stajlardan bahsetmek istiyorum. 2 staj da benim için çok yararlı oldu. Gerçi bunlara stajdan ziyade eğitim semineri demek daha doğru olur. Çünkü seminer salonunda siz oturuyorsunuz, onlar kurumun hangi işlerle uğraştığını filan anlatıyor.
         İlk önce SPK ile başlayayım. SPK eğitim seminerimin ilk günü en eğlenceli gündü. 5 ay önce işe giren 13 uzman yardımcısı geldi; kurumu, nelerle uğraştıklarını, giriş sınavının nasıl olduğunu anlattı. Hatta giriş sınavına nasıl hazırlandıklarını, hangi kaynaklara çalıştıklarını bile anlattılar. Eğitim Direktörü ve ekibi kurumu tanıyabilmemiz için bayağı çaba sarfetmişler. Sonraki günler oldukça bilgilendiriciydi; borsayı, şirketlerin birleşmelerini, şirketlerin halka açılmalarını anlattılar ama yararlı her şey gibi biraz sıkıcıydı:)
         Sonraki hafta Rekabet Kurumu stajına başladım. Konsept aynı, her gün biri gelip bize rekabetin koşullarını, hangi durumlarda ihlal edilmiş sayıldığını, Rekabet Kurumu'nun bu durumlarda nasıl davrandığını anlattı. Konular vaka analizleriyle ilgi çekici hale getirilmişti. Turkcell'in 2-3 sene önce rekabeti engelleyici faaliyetleri yüzünden çok çılgın para cezaları aldığını, Türkiye'deki kargo şirketlerinin kartel oluşturmaya çalışırken nasıl yakalandıklarını, Efes'in Tuborg'un pazarını nasıl kaptığını filan öğrendik. Pazartesi günü stajımın 2. haftası başlıyor. Bu hafta için bize vaka analizleri verdiler. Bu sefer biz inceleyip durumu karara bağlayacağız. bir grup Rekabet Kurumu yetkilisi oldu, bir grup da işletme sahibi. Cuma günü sunum yapıp, işletmelerin suçlu olup olmadığını bulmaya çalışacağız, bu hafta pratik haftası yani, çok eğlenceli olacağa benziyor:)
Sonuç olarak ben iki kurumu da çok sevdim, umarım buralarda çalışma şansını da yakalayabilirim.

3 yorum:

  1. tabi ortalama lazım o stajları yapmaya

    YanıtlaSil
  2. kendi hesabınızdan yapın şu yorumu gençler, sanki kendi kendime yorum yapmışım gibi olmuş:) SPK stajı kurayla çıkıyor, Rekabet Kurumu stajı da son dönem not ortalamasını en az 3.00 istiyor.

    YanıtlaSil