Radyo E-concon

♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♪♫♫♪♪♫♪♪♫♫♫♪♪..Radyo E-concon'u dinlemek için tıklayınız..♪♪♫♫♫♪♪♪♫♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫♪♫♫♪♪♫♫♫♪♪♫♫

27 Haziran 2011 Pazartesi

Yaz Okulunda Ders Ekleme Kaygıları, İbretlik paylaşım _aycan

Selam gençler
Bilindiği üzere ODTÜ İktisat bölümü yaz okulunda mühendislere verilen Econ210 dersi dışında ders açmaz. Biz zavallı iktisatçılar da fellik fellik seçmeli ders ararız. Tabi bir de katkı payını geçen cumadan yatırmayı unutan unutkan gençler vardı ki kesin ders alması gerekenler alamadı, hayatın acı yüzüyle karşılaşmak zorunda kaldılar, neyse konudan sapmayayım. (İbret 1: Katkı payını kayıtlardan bir önceki hafta cumadan yatırmayı unutmayın.) Bugün de yaz okulu kayıtlarının başladığı gündü. Fakülte içi seçmeli almaya çalışan her iktisatçı gibi benim için de oldukça yorucu geçti. Çok fazla seçeneğimiz yoktu. Uluslararası İlişkiler bölümü 5 tane ders açmış sağolsunlar ama bütün dersleri sadece kendi öğrencilerine açmışlar. Bu sefer aşamalı sistem de yoktu yani dersler bütün okula, okul dışına ve bütün sınıflara aynı anda açılıyordu. Yine de ne olur ne olmaz diyerek sabahın köründe okula gittik, insanlar nasıl azimli, saat 8:30 bütün yurt ve bölüm labları dolu. (İbret 2: Kayıtlar 9da başlamasına rağmen siz en geç 8de orada olun!) Biz gittiğimizde her yer dolu olduğundan bir arkadaş bulduk yanına oturduk (İbret 3: Lablar dolu diye çıkıp gitmeyin, arkadaşlarınızı arayın, en olmadı insanlara işleri çabuk biter mi bir sorun.) Arkadaş (Eray) alacağı dersleri pat pat ekleyip hava ata ata gitti yanımızdan. Benim yapacak hiç bir şeyim yoktu, IR derslerini denedim, baktım olmuyor, kalktım hocalarla konuşmaya işletme binasına gittim. (İbret 4:Dersi alamadım, zaten bize açmıyorlarmış diye bırakmayın sakın; deneyin, zorlayın, istediğiniz derse ulaşmak için hocanızın kapısını aşındırın.) Önce Özgehan Şenyuva'nın yanına gittik Turkey and the EU/EC dersi için. Önce yarın açacağım dedi, oralarda biraz bekledik, derken tamam dedi açalım bari ve ders herkese açıldı. (İbret 5: Sakın yarına açacakmış diye bırakıp gitmeyin, bekleyin.) Hemen ekledik. Geriye kaldı bir ders. Bunun için de IR in Cinema dersini düşünüyordum. Gittik Faruk Yalvaç ile konuştuk, o da yarın açarım, dedi. Derken başladık yine beklemeye, bu sırada yanımdaki bilgisayardan da deniyorum tabi bi yandan. Birkaç saat sonra tekrar konuşmaya gittim hocayla, sekretere isim yazdırmamı söyledi. 2. dersi de bu şekilde almayı garantiledim.

İBRET 6: GENÇLER HOCALARA ASLA GÜVENMEYİN, BÖLÜM SEKRETERLİKLERİNE DE! BANA 10'DA SEKRETERLİKTE OLURSAN VEYA ARARSAN "IR in Cinema" DERSİNİ EKLERSİN DİYE SÖZ VEREN SEVGİLİ HOCAMIZ VE SEKRETERİMİZ 10'A KADAR SADECE 1 KİŞİLİK KONTENJAN BIRAKIP, SAAT 10'DAN SONRA EN FAZLA ÇOK ACİL DURUMU OLAN 2 KİŞİYİ DAHA ALACAKLARINI AÇIKLAMIŞTIR. Uğraşamadım artık, iyi dileklerimi iletip başka bir dersi ekledim.


Çıkarılacak son ve en önemli ders:
ODTÜ'de yaz okulunda ders almak bile sıkıntıdır; sürekli birileriyle yarışmak, araştırmak, gözü açık olmak, kapıları aşındırmak zorunda kalırsınız. Eğer böyle olmazsanız ve ballı da değilseniz, istediğiniz dersleri alamazsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder